3.1.4 Onderwijshuisvesting
De gemeente is verantwoordelijk voor de huisvesting van basisonderwijs, speciaal onderwijs en voortgezet onderwijs. We zien goede schoolgebouwen met voldoende capaciteit en een fris binnenklimaat als een belangrijke voorwaarde voor kwalitatief hoogwaardig onderwijs.
In de verordening Voorzieningen Huisvesting Onderwijs staat de procedure beschreven voor het opstellen en betalen van het programma onderwijshuisvesting.
We willen:
- Goede en goed bereikbare schoolgebouwen met voldoende capaciteit en een fris binnenklimaat.
Prestatie indicatoren
Met de onderstaande indicatoren is de voortgang van dit beleidsveld in 2016 gemeten. Als er geen gegevens beschikbaar zijn/of één maal per twee jaar gemeten worden staat er een streepje.
Indicator | Realisatie | Beoogd | Realisatie |
---|---|---|---|
Basisscholen dat voldoet aan norm frisse school | 80% | 100% | 98% |
Wat wilden we bereiken in 2016?
In 2016 wilden we de vijfde en laatste tranche van het project Fris en Duurzaam realiseren. Dat betekende dat de laatste 5 schoolgebouwen voor primair (speciaal) onderwijs aangepakt zouden worden.
Wat hebben we hiervoor gedaan in 2016?
Voor de 5 laatste schoolgebouwen hebben de schoolbesturen plannen ontwikkeld en ingediend. De werkzaamheden aan 4 schoolgebouwen zijn uitgevoerd en gecontroleerd. De werkzaamheden bij het laatste schoolgebouw worden begin 2017 afgerond.
Conclusie
Met een kleine uitloop in 2017 is ons doel ‘100% frisse en duurzame schoolgebouwen voor het primair (speciaal) onderwijs’ gerealiseerd.